مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 16:352023-11-18اقتصادي

ساخت نانوفیلترهایی برای تصفیه آب با قابلیت کاهش مصرف انرژی


گروهی از محققان دانشگاه علم و صنعت ایران با استفاده از فناوری نانو، نانوفیلترهایی برای تصفیه آب و پساب با قابلیت کاهش مصرف انرژی به تولید رساندند.

- گروهی از محققان دانشگاه علم و صنعت ایران با استفاده از فناوری نانو، نانوفیلترهایی برای تصفیه آب و پساب با قابلیت کاهش مصرف انرژی به تولید رساندند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ساناز غیاثی عنوان این طرح تحقیقاتی را ساخت و ارزیابی غشای نانوکامپوزیتی لایه نازک نانوفیلتراسیون پی وی سی بهبود یافته با کمک نانوذرات معدنی و چارچوب های آلی-فلزی عنوان کرد و گفت: به دلیل بحران کم آبی، تصفیه آب های سطحی و شور، تصفیه آب و پساب های صنعتی به منظور استفاده مجدد در فرآیندهای صنعتی و کشاورزی، توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده است و می توان با فیلتراسیون پساب و آب های شور، آب مورد نیاز این بخش ها را تأمین کرد.

وی با بیان اینکه برای تصفیه آب و تأمین آب آشامیدنی و همچنین حذف آلاینده های خطرناک از جمله بور، آرسنیک و جیوه، فناوری غشایی پیشرفت های زیادی داشته است، ادامه داد: در این میان، غشاهای نانوفیلتراسیون در فشار عملیاتی پایین با شار آب بالا، پس زنی بالای یون های دوظرفیتی و مواد آلی با جرم مولکولی پایین و هزینه های عملیاتی و ساخت پایین سبب شده است که فرآیند نانوفیلتراسیون بیش از پیش مورد استفاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت نانوفیلترهایی برای تصفیه آب با قابلیت کاهش مصرف انرژی

ساخت نانوفیلترهایی برای تصفیه آب با قابلیت کاهش مصرف انرژی