مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 16:252023-11-06اجتماعي

افتتاح باغ و مزارع تخصصی گیاهشناسی در منطقه 14 با رویکرد توسعه باغچه های خانوادگی


شهردار منطقه 14 از احداث و بهره برداری باغ تخصصی گیاهشناسی در این منطقه با هدف ایجاد جاذبه گردشگری و با رویکرد توسعه باغچه های خانوادگی خبر داد.

- امیر یزدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه این بخش از پایتخت دارای اصالت گلخانه های کهن و قدیمی است، گفت: در این راستا و به منظور حفظ و توسعه فضاهای سبز و گلخانه ها، همچنین ایجاد فضایی مفرح و زیبا برای حضور و فعالیت های زیست محیطی خانواده ها این مهم در منطقه 14 آماده افتتاح است.

یزدی درباره مشخصات پروژه باغ گیاهشناسی واقع در بوستان نارنج تصریح کرد: این باغ دارای 2 گلخانه، 5 مزرعه و 4 باغ تخصصی و موضوعی با تنوع گونه های گیاهی مقاوم و سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه است و همچنین گلخانه با متراژ 254 مترمربع و تجهیز گلخانه قدیمی با متراژ 250 مترمربع که دارای فضاهای تکثیر گیاه، محوطه کشت پایلوت، کشت هیدروپونیک، گیاهان آپارتمانی و محوطه نمایشگاهی است، از دیگر ویژگی های این فضا به شمار می رود.

یزدی ادامه داد: از بخش های شاخص در این باغ اختصاص 5 مزرعه ویژه کاشت و برداشت گل و گیاه و محصولات صیفی و میوه است که در اختیار خانواده های علاقه مند قرار می گیرد.

وی همچنین از ایجاد مزارع گیاهان دارویی، گیاهان پیازی، گیاهان نشایی، کودکان، خانواده و 4 باغ شامل باغ صخره ای، باغ گل رز، باغ درختان میو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح باغ و مزارع تخصصی گیاهشناسی در منطقه 14 با رویکرد توسعه باغچه های خانوادگی

افتتاح باغ و مزارع تخصصی گیاهشناسی در منطقه 14 با رویکرد توسعه باغچه های خانوادگی