مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 16:352023-11-15پزشكي

شکستن انحصار آمریکا در تولید داروی پیشگیری از عوارض سکته مغزی


تنها داروی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای بیماران سکته مغزی و درمان بیماران سکته قلبی و آمبولی ریه در ایران تولید شد.

- تنها داروی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای بیماران سکته مغزی و درمان بیماران سکته قلبی و آمبولی ریه در ایران تولید شد.

 به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دکتر سید مسعود حسینیان، رییس هیأت مدیره شرکت آرنا حیات دانش با اعلام این خبر گفت: این شرکت در سال 1395 اقدام به خرید فناوری تولید داروی Alteplase یا همان (Tissue Plasminiogen Activase) tPA کرد و این در حالی است که تنها تولید کننده این دارو در دنیا یک شرکت آمریکایی بود.

پس از خرید سلول، پروسه تحقیق و توسعه از سوی تیم تخصصی شرکت برای تولید این دارو آغاز شد که در سال 1400 مورد تأیید سازمان غذا و دارو قرار گرفت و بچ بالینی تولید و مجوز انجام مطالعه بالینی از طرف سازمان غذا و دارو صادر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، از خرداد 1400 هم مطالعه بالینی دارو بر روی بیماران سکته قلبی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شد.

وی در خصوص داروی آلتپلاز (آلتلایز) که به عنوان اولین درمان بیماران سکته مغزی در جهان شناخته می شود تصریح کرد: این دارو اگر در سه ساعت اولیه بعد از سکته مغزی به بیمار سکته مغزی (ایسکمیک) تزریق شود، می تواند از بروز عوارض سکته مغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکستن انحصار آمریکا در تولید داروی پیشگیری از عوارض سکته مغزی

شکستن انحصار آمریکا در تولید داروی پیشگیری از عوارض سکته مغزی