مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 08:202023-11-04بين الملل

بی بی سی: اسراییل از اقتدار و محبوبیت منطقه ای حزب الله می ترسد


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وبسایت بی بی سی فارسی نوشت: شیخ]سید حسن نصرالله، یک روحانی شیعه است که از بهمن ماه سال 1370، رهبری گروه «حزب الله» در لبنان را برعهده دارد.

- شبکه دولتی انگلیس ضمن عقده گشایی علیه حزب الله لبنان عنوان کرد؛ حزب الله می تواند با 150 هزار موشک و راکت از انواع مختلف، اسراییل را هدف قرار دهد.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وبسایت بی بی سی فارسی نوشت: شیخ]سید حسن نصرالله، یک روحانی شیعه است که از بهمن ماه سال 1370، رهبری گروه حزب الله در لبنان را برعهده دارد.

نصرالله هم در لبنان و هم در دیگر کشور های عربی از محبوبیت برخوردار است و در چرخش تاریخی این گروه برای ورود به عرصه سیاست، نقشی کلیدی بازی کرده است.

او رابطه بسیار نزدیک و ویژه ای با جمهوری اسلامی ایران دارد.

به رغم اینکه گروه حزب الله در سال 1376 از سوی ایالات متحده در فهرست سازمان های تروریستی قرار گرفت، اما نه سران ایران و نه نصرالله هرگز رابطه نزدیکشان را پنهان نکردند.

پس از پیروزی انقلاب در ایران، نه فقط رابطه شیعیان لبنان با ایران به کلی متحول شد، بلکه زندگی سیاسی و مبارزه مسلحانه شیعیان این کشور نیز به شکلی جدی تحت تاثیر وقایع ایران و ایدئولوژی اسلامگرایی شیعه قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی بی سی: اسراییل از اقتدار و محبوبیت منطقه ای حزب الله می ترسد

بی بی سی: اسراییل از اقتدار و محبوبیت منطقه ای حزب الله می ترسد