مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آبان 1402 ساعت 10:302023-11-03اجتماعي

«توشن» یک پیشنهاد رویایی برای گذران یک جمعه پاییزی


در جنوب شهر گرگان، در دهستان انجیرآب و در دامنه کوه توشن، روستایی با طبیعت زیبا و محسورکننده قرار دارد که آماده است تا یک طبیعت گردی خاطره انگیز را برای شما رقم بزند.

- در جنوب شهر گرگان، در دهستان انجیرآب و در دامنه کوه توشن، روستایی با طبیعت زیبا و محسورکننده قرار دارد که آماده است تا یک طبیعت گردی خاطره انگیز را برای شما رقم بزند، دریاچه توشن یا آب بندان، با ارتفاع 250 متر از سطح دریا و 300 متر طول در حاشیه جنوبی این روستای سرسبز واقع شده است.

این دریاچه در واقع یک سد خاکی تاریخی است که آب آن از چشمه دوبرار در نزدیکی جنگل النگدره تأمین می شود و سه طرف آن را جنگل و مرتع فراگرفته است؛ قرارگیری این دریاچه در کنار مناطق جنگلی النگدره، ماهیان رنگارنگ در آب های شفاف آن، نزدیکی به شهر گرگان این جاذبه دیدنی را به یکی از مقاصد پرطرفدار تبدیل کرده است.

فصل پاییز این دریاچه برای کسانی که عاشقان منظره های متفاوت و رنگارنگ بی نظیر است.

هوای پاییز تا آبان بسیار عالی است و درختان هنوز به خواب زمستانی فرو نرفته اند، برگ های آن ها به رنگ های زرد و سبز و قهوه ای و قرمز تابلویی می سازد که فقط از نقاش طبیعت بر می آید.

دریاچه توشن دریاچه توشن گرگان با نام های سد خاکی توشن و آب بندان توشن در کنار پارک جنگلی النگدره از جاهای دیدنی اطراف گرگان است،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«توشن» یک پیشنهاد رویایی برای گذران یک جمعه پاییزی

«توشن» یک پیشنهاد رویایی برای گذران یک جمعه پاییزی