مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 11:152023-11-12اقتصادي

چگونگی همراهی کشور آذربایجان برای تکمیل کریدور شمال - جنوب


معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل درباره نقش کشور آذربایجان در ارتباط بین کریدور شمال - جنوب در ایران با روسیه گفت: - معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل درباره نقش کشور آذربایجان در ارتباط بین کریدور شمال - جنوب در ایران با روسیه گفت: روس ها اعلام کردند که به صورت همزمان با کشور آذربایجان در تعامل هستند که بتوانند آنها را هم به این مسیر بیاورند تا این توافق سه جانبه شکل بگیرد.

عباس خطیبی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه حلقه مفقوده کریدور شمال- جنوب، راه آهن رشت - آستارا است، گفت: اگر این راه آهن تکمیل شود، این کریدور شکل می گیرد؛ چه از بندرعباس تا آستارا که به صورت ریلی است و چه مسیرهای دریایی دیگر که می تواند از طریق آستارا به روسیه متصل شود و شبکه را کامل کند.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به شرایط روسیه در جنگ با اوکراین و احتمال تمایل این کشور برای انتقال بار از مسیر ایران، تا چه اندازه می توان از این ظرفیت استفاده کرد؟ گفت: هر کشور برای انتقال بارَش به دنبال کوتاه ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر می گردد، مسیر کریدور شمال - جنوب با همین رویکرد تعریف شده است و می خواهد از این موضوع پشتیبانی کند؛ بنابراین طبیعی است که اگر این مسیر کامل شود، آنها به این سمت می آیند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونگی همراهی کشور آذربایجان برای تکمیل کریدور شمال - جنوب

چگونگی همراهی کشور آذربایجان برای تکمیل کریدور شمال - جنوب