مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 12:152023-11-12سياسي

یک عکس اشتباه از زمین!


در حالی که عکس های «تلسکوپ فضایی جیمز وب» از اعماق فضا واضح و خیره کننده هستند، «آژانس فضایی اروپا» یک نمای ماهواره ای مبهم را از زمین منتشر کرده است که رنگ های آن اشتباه به نظر می آیند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، در زمانی که بشریت تجهیزاتی را برای تهیه کردن تصاویر تقریبا واضح از کیهان دارد، عکس جدید آژانس فضایی اروپا از زمین بسیار جالب است.

این عکس تار است، رنگ های آن اشتباه به نظر می رسند، سیاره در مرکز قرار ندارد، نیمی از کل سیاره در سایه است و اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، به نظر می رسد که شخصی در اوایل سال 2000 آن را با تلفن تاشو گرفته است.

 بخشی از جذابیت عکس مورد نظر این است که براساس گفته آژانس فضایی اروپا، با دوربینی به اندازه لبه یک سکه روی ماهواره ای که از سه جعبه بسیار مینیاتوری ساخته شده، گرفته شده است.

 این ماهواره TRISAT-R نام دارد و به گفته ایزتوک کرامبرگر (Iztok Kramberger) مدیر پروژه این ماموریت، دوربین کوچک با اندازه کمتر از دو میلی متر مکعب از یک جرم با ابعاد تقریبا یک تریلیون کیلومتر مکعب که سیاره زیبای ماست، از هزاران کیلومتر دورتر عکس گرفت.

این قاب نه تنها نشان می دهد بشر چگونه به نقطه ای رسیده است که یک دوربین کوچک تر از ناخن می تواند 6000 کیلومتر به سمت بالا پرواز کند و عکسی را از کل جهان ما بگیرد، بلکه نشان می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک عکس اشتباه از زمین!

یک عکس اشتباه از زمین!