مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 22:212023-10-25حوادث

هشدار آتش نشانی نیشابور درباره گازگرفتگی با مونوکسید کربن


سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: همه ساله در ابتدای فصل سرد پاییز و زمستان مسمومیت با گاز مونواکسید سبب تلفات جانی می شود این در حالی است که اگر چه وسایل گرمازا، - ابوالفضل اسدی در گفت و گو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: گاز مونو اکسید کربن گازی، بی رنگ و بی بو است و همین ویژگی به نامگذاری آن به عنوان قاتل پنهان منجر شده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور با بیان این موضوع که گاز مونو اکسیدکربن از اجاق ها، وسایل گازی پخت و پز، دستگاه های حرارتی و هنگام سوزاندن چوب و زغال متصاعد می شود، افزود: اگر گاز سمی مونواکسیدکربن در یک فضای محصور و بدون تهویه جمع شود، بسیار خطرناک و کشنده خواهد بود.

وی اضافه کرد: گاز مونواکسیدکربن سبکتر از هوا بوده و قابلیت انتشارش در محیط بسیار زیاد است از این رو در تمامی نقاط فضا به سرعت متراکم شده و چون هموگلوبین خون میل ترکیبی زیادی با این گاز دارد، مانع رسیدن اکسیژن به بافت های بدن شده و به سرعت سبب مسمومیت می شود.

اسدی با تاکید بر اینکه بایستی قبل از سرد شدن هوا با رعایت دقیق نکات ایمنی و صرف زمان کافی، وسایل گرمایشی راه اندازی شود، عنوان کرد: بی احتیاطی در نصب و راه اندازی  وسایل گرمایشی منجر به خطرات ناشی از گازگرفتگی، مسمومیت با مونوکس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار آتش نشانی نیشابور درباره گازگرفتگی با مونوکسید کربن

هشدار آتش نشانی نیشابور درباره گازگرفتگی با مونوکسید کربن