مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 18:502023-11-01حوادث

خطر بزرگی که مشهد را تهدید می کند


رییس مرکز تحقیقات زمین لرزه شناسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مشهد میان دو گسل کشف رود در شمال و «سنگ بست-شاندیز» در جنوب قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، کیوان حسینی رییس مرکز تحقیقات زمین لرزه شناسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در طول تاریخ زمین شناسی نیز فعالیت این 2 گسل نیز ثبت شده است و از سوی دیگر ابزارهای ثبت لرزه نیز، نشان دهنده فعالیت این 2 گسل در مشهد و شاخه های آن بوده است.

او افزود: گسل های دیگری نیز در داخل مشهد وجود دارد که بخش ها و شاخه های اصلی دو گسل کشف رود و سنگ بست- شاندیز است.

رییس مرکز تحقیقات زمین شناسی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: زمین لرزه، پدیده طبیعی است و هیچ گریزی از آن در کشور ما به خصوص در شمال شرق کشور وجود ندارد و به همین دلیل در هر نقطه ای که بخواهیم زندگی کنیم باید به این موضوع توجه شود.

حسینی بیان کرد: زمین لرزه در نتیجه آزاد شدن انرژی های ذخیره شده در صفحات زیرین زمین به صورت ناگهانی رخ می دهد و به همین دلیل با اتمام مقاومت سنگ ها در لایه های زیر زمین، شکستگی هایی در گسل ها رخ داده و لرزه های آن به سطح زمین می رسد.

او تصریح کرد: بر اساس این رویکرد لازم است تا خود را با این پدیده طبیعی سازگار کنیم و نسبت به آن شناخت کافی به دست آوریم؛ از همین رو باید به مقاوم سازی بناها و بهسازی سازه ها توجه جدّی شود،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر بزرگی که مشهد را تهدید می کند

خطر بزرگی که مشهد را تهدید می کند