مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 12:202023-10-24فرهنگي

تربت جام یکی از غنی ترین گنجینه های فرهنگی و هنری است


یکی از اساتید بازی های آیینی خراسان رضوی از تربت جام، به عنوان یکی از غنی ترین گنجینه های فرهنگی و هنری نام برد.

- ایسنا/خراسان رضوی یکی از اساتید بازی های آیینی خراسان رضوی از تربت جام، به عنوان یکی از غنی ترین گنجینه های فرهنگی و هنری نام برد.

فاروق کیانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تربت جام پایتخت موسیقی مقامی کشور است، افزود: درخشش هنرمندان این شهرستان در عرصه های هنری کشور و جهان موجب شده از تربت جام به عنوان شهر علم و ادب و پایتخت موسیقی مقامی نام برده شود.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان تربت جام همچون مرحوم استاد سرور احمدی، مرحوم استاد پورعطایی و سایر اساتید توانسته اند، جای خودشان را در جهان امروزی باز نمایند و به عنوان نغمه های اساطیری و جلوه های کهن حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشند.

این هنرمند، با اظهار تأسف از اینکه تربت جام با این پیشینه فرهنگی و هنری که دارد و وجود 4000 نفر هنرمند، اما هنوز فاقد مجتمع فرهنگی و هنری و پژوهشکده موسیقی است، بیان کرد: هیچ مکانی در تربت جام برای اینکه هنرمندان بخواهند به اجرای هنرهای خود بپردازند نیست.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه کلنگ احداث دو مجتمع فرهنگی هنری و پژوهشکده موسیقی حدود 15 سال قبل در این شهرستان به زمین زده شده، اما به دلیل نبود اعتبارات همچنان نیمه تمام رها شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تربت جام یکی از غنی ترین گنجینه های فرهنگی و هنری است

تربت جام یکی از غنی ترین گنجینه های فرهنگی و هنری است