مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 04:352023-11-20پزشكي

تولید کرم های شخصی سازی شده از اگزوزوم برای درمان زخم


گروهی از محققان کشور با استفاده از اگزوزوم دریافتی از فرد مصدوم، کرم های اختصاصی برای درمان انواع زخم ها را تولید کردند.

- گروهی از محققان کشور با استفاده از اگزوزوم دریافتی از فرد مصدوم، کرم های اختصاصی برای درمان انواع زخم ها را تولید کردند.

علی قرایی، کارشناسی ارشد بیوشیمی دانشگاه تربیت مدرس و از اعضای بخش تحقیق و توسعه یکی از شرکت های فعال در حوزه زیست فناوری در گفت وگو با ایسنا، گفت: کرم ترمیم کننده و محافظت کننده پوست بر پایه اگزوزوم از محصولات تولیدی این شرکت است.

وی اگزوزوم ها را یکسری کیسه چه هایی از جنس چربی دانست که توسط سلول ها تولید می شوند و اظهار کرد: به واسطه اینکه این کیسه چه ها توسط چه سلولی تولید و ترشح می کند، دارای محتویات متنوعی چون پروتیین و یا DNA و یا یکسری ترکیبات زیستی دیگر هستند.

قرایی با اشاره به استفاده از اگزوزوم در تولید کرم ترمیم کننده، خاطر نشان کرد: برای این منظور اگزوزوم از فرد دچار ترومای پوستی مانند زخم های پوستی و فرد دارای حساسیت های پوستی دریافت می شود، به این صورت که نمونه خون از فرد گرفته می شود و از این نمونه طی فرآیندهای آزمایشگاهی، سرم های خون، جداسازی شده و از آن استخراج اگزوزوم صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید کرم های شخصی سازی شده از اگزوزوم برای درمان زخم

تولید کرم های شخصی سازی شده از اگزوزوم برای درمان زخم