مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 08:102023-11-15بين الملل

توضیح آمریکا درباره تمدید معافیت عراق از تحریم های ایران


سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری با مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه، توضیحاتی درباره تمدید معافیت از تحریم های ایران برای عراق به منظور انتقال مبالغ واردات برق از ایران ارائه کرد.

- سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری با مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه، توضیحاتی درباره تمدید معافیت از تحریم های ایران برای عراق به منظور انتقال مبالغ واردات برق از ایران ارائه کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است، در پاسخ به سوالی درباره معافیت تحریمی تمدید شده برای عراق در زمینه تحریم های ایران گفت: تا کنون، 20 معافیت برای پرداخت هزینه پاردات برق از سوی عراق به ایران صادر شده است.

این معافیت ها به زمان دولت دونالد ترامپ و سال 2018 برمی گردد.

میلر افزود: در تمامی این معافیت ها قرار بوده است که هیچ بخشی از این پول ها به ایران نرسد.

پول ها در حساب های بانکی محدود شده باقی می مانند تا تنها برای مصارفی مانند غذا، دارو و اهداف بشردوستانه مورد استفاده قرار بگیرند.

این موضوع با چند سیاست ما منطبق بوده است، یکی این که تلاش کنیم اهرم فشار عراق بر ایران را کاهش دهیم و دیگر این که وابستگی عراق به ایران در زمینه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیح آمریکا درباره تمدید معافیت عراق از تحریم های ایران

توضیح آمریکا درباره تمدید معافیت عراق از تحریم های ایران