مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 09:202023-10-24اقتصادي

ایران در آستانه تجربه روز صفر آبی


به نظر می آید ایران و دست کم برخی مناطق آن در آستانه تجربه روز صفر آبی هستند و با کمترین چالش یا مساله ای دچار بحران یا نبود آب خواهند شد.

- اعتماد نوشت: همین الان و در نخستین روز های آبان 1402، چند صد روستا و حتی چند شهر کوچک ایران به روش سقایی آبرسانی می شود و پیش بینی های رسمی از آمار و اعداد موجود هم می گوید که با کوچک ترین اختلال یا تنشی در نظم به سختی حاکم شده بر شرایط آب لوله کشی کشور، بی آبی ها از راه خواهد رسید؛ تجربه ای که در یکی، دو سال گذشته پا به زندگی روزمره ساکنان چندین شهر بزرگ از جمله همدان، شهرکرد و حتی در همین اواخر مردم شهر های دیواندره و قروه هم گذاشت و حالا بخشی از زندگی روزمره ساکنان صد ها روستا در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و چندین استان دیگر هم است.

  به این شرایط باید وضعیت دریاچه ارومیه و ده ها تالاب و دریاچه را هم افزود و برای تکمیل آن سری به آب پشت سد های کشور هم زد.

آمار رسمی می گوید در دومین ماه سال آبی کمتر سدی پیدا می شود که حجم آن حتی به نصف هم رسیده باشد و در بسیاری شرایط از این هم بغرنج تر است و در این شرایط آنچه مدام و با شیب تندی تکرار می شود، دست زدن به چرخه طبیعی و زیرزمینی آب و احداث قانونی و غیرقانونی مدام چاه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در آستانه تجربه روز صفر آبی

ایران در آستانه تجربه روز صفر آبی