مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 12:552023-11-21سياسي

بزرگداشت فیلسوف ایرانی که سازندگی تمدن بشری مدیون اوست


امروز سی اُم آبان؛ روز ملی حکمت و فلسفه و بزرگداشت «ابونصر فارابی» از بزرگ ترین فلاسفه و دانشمندان ایرانی عصر طلایی اسلام است که تمدن بشری به طرح های او در سازندگی جوامع مدیون است.

- امروز سی اُم آبان؛ روز ملی حکمت و فلسفه و بزرگداشت ابونصر فارابی از بزرگ ترین فلاسفه و دانشمندان ایرانی عصر طلایی اسلام است که تمدن بشری به طرح های او در سازندگی جوامع مدیون است.

وی فیلسوف، حکیم، ریاضیدان و منجم قرن سوم و چهارم هجری است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روز سی ام آبان ماه که مصادف با روز جهانی فلسفه است؛ به عنوان روز فارابی در تقویم ملی ایران به ثبت رسیده است.

این نامگذاری به آن دلیل است که فارابی را بنیانگذار حقیقی فلسفه در تمدن اسلامی می دانند.

پیشنهاد روز بزرگداشت فارابی در سال 1400 از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به شورای فرهنگ عمومی کشور ارائه شده و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، 30 آبان ماه مصادف با روزجهانی فلسفه، به عنوان روز بزرگداشت این حکیم برجسته ایرانی در تقویم ملی ایران به ثبت رسیده است.

ناگفته نماند که کشور ترکیه در پی پرونده های مصادره مفاخر، هنر و آثارِ تاریخی ایران از سوی کشورهای همسایه در سال 1398 خانه-موزه فارابی فیلسوف و دانشمند بزرگ ایرانی را به مناسبت هزاروصدوپنجاهمین سالگرد تولد او افتتاح کرد؛ این اقدام توسط دانشگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگداشت فیلسوف ایرانی که سازندگی تمدن بشری مدیون اوست

بزرگداشت فیلسوف ایرانی که سازندگی تمدن بشری مدیون اوست