مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 15:352023-11-08سياسي

برخی شهرداری ها آمار خانه های لوکس را نمی دهند


رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به امتناع برخی از شهرداری ها در ارائه اطلاعات خانه های لوکس، عدم اشراف اطلاعاتی را یکی از موانع مهم در کسری منابع حاصل از مالیات در بودجه دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، اخیرا رییس سازمان امور مالیاتی از  امتناع برخی شهرداری ها برای دادن اطلاعات خانه های لوکس به سازمان امور مالیاتی خبر داد و گفت: بعضا گلوگاه هایی در مسیرها و فرآیندهای اداری دریافت مالیات وجود دارد،  به طور مثال شهرداری لواسان از ارائه اطلاعات خانه های لوکس به سازمان امور مالیاتی امتناع می کند.

نظام مالیاتی بدون اشراف اطلاعاتی نمی تواند وظیفه اش را به خوبی انجام دهد که مطالبه گری رسانه ها می تواند هموار کننده این مسیر باشد.

این در حالی است که با توجه به آیین نامه اجرایی بند ع تبصره 6 قانون بودجه سال 1402 ( مصوب 4/ 4/ 1402 هیأت وزیران ) مطالبه مالیات از زمین های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، خانه های مجلل ( لوکس ) ( اعم از مستغلات، آپارتمان و ویلا ) و باغ ویلاها به ارزش بیش از 20 میلیارد تومان مشخص شده است.

همچنین طبق قانون مالیات سالیانه خانه های لوکس و باغ ویلاها نسبت به مازاد ارزش بیش از 20 میلیارد  تومان 2 در هزار می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی شهرداری ها آمار خانه های لوکس را نمی دهند

برخی شهرداری ها آمار خانه های لوکس را نمی دهند