مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 15:302023-10-29بين الملل

باکو: فرانسه باید به تسلیح ارمنستان پایان دهد


جمهوری آذربایجان روز یکشنبه خواستار توقف تقویت نظامی ارمنستان توسط فرانسه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه کشمکش جمهوری آذربایجان با فرانسه درباره ارمنستان، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان  روز یکشنبه با صدور بیانیه ای خواستار توقف تقویت نظامی ایروان توسط فرانسه شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آذرنیوز وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز یکشنبه اعلام کرد که ادعاهای بی اساس و مغرضانه امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه در چارچوب نشست شورای اروپا در بروکسل را به شدت محکوم و رد می کند.

بر اساس این گزارش، ارمنستان قراردادهایی را برای خرید سه سامانه راداری گراند مستر 200 ، دوربین دید در شب با بخش تسلیحاتی فرانسه امضا کرده است.

ارتش ارمنستان در جریان جنگ دوم قره باغ شکست سنگینی  از ارتش جمهوری آذربایجان متحمل شد و به همین دلیل مقام های این کشور در پی تقویت نیروهای خود برآمده اند.

این کشورهمچنین برای تقویت سامانه پدافندی موشکی خود قراردادی با فرانسه برای خرید سامانه موشکی برد کوتاه میسترال امضا کرده است.

این سامانه موشکی ویژه هدف گیری اهداف در برد کوتاه است.

سباستین لکورنو وزیر دفاع مسلح فرانسه در گفت وگو با خبرنگاران در شهر پاریس گفت ارمنستان سه سامانه راداری مستر-200 خریداری خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باکو: فرانسه باید به تسلیح ارمنستان پایان دهد

باکو: فرانسه باید به تسلیح ارمنستان پایان دهد