مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 12:402023-11-09فرهنگي

نظام الدین کیایی: سکوت تنها زبانی است که نیاز به ترجمه ندارد


کارگاه «نقش صدا در زندگی و سینما» با حضور نظام الدین کیایی صدابردار پیشکسوت سینما عصر روز گذشته در سالن فردوس موزه سینما برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، نظام الدین کیایی با یادی از داریوش مهرجویی و پس از یک دقیقه سکوت، گفت: جلسه را با سکوت آغاز  کردیم زیرا معتقدم صدا زمانی در طبیعت شنیده می شود که سکوت شکسته شود؛ اگر سکوتی وجود نداشته باشد به صدا نمی رسیم.

سکوت تنها زبان مشترک در دنیاست که نیازی به ترجمه ندارد.

سکوت بسیار مهم است چرا که یک سکوت به موقع از صدها فریاد تاثیر بیشتری دارد به همین دلیل در زندگی نیز صدا و سکوت بسیار مهم است.

وی با اشاره به اهمیت صدا در فیلم ها افزود: علیرضا خمسه کمدین و استاد پانتومیم است که بدون استفاده از دیالوگ با بدنش صحبت کنند.

یکی از کارهای مهم در سینما این است که بازیگر با حرکات دست و بدن بتواند انتقال مفهوم داشته باشد و هنرمندی مانند خمسه حتی در سکوت هم بیان قوی دارد.

صدابردار نارنجی پوش با اشاره به حضور علاقه مندان به سینما در این کارگاه، بیان داشت: من هم همسن شما جوانان بودم این راه و حرفه را انتخاب کردم و از انتخابم بسیار راضی هستم و اگر  10 بار دیگر هم به دنیا بیایم باز هم همین راه را انتخاب می کنم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظام الدین کیایی: سکوت تنها زبانی است که نیاز به ترجمه ندارد

نظام الدین کیایی: سکوت تنها زبانی است که نیاز به ترجمه ندارد