مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 13:052023-10-23سياسي

آیت الله جوادی آملی: هیچ درنده ای اینگونه نسل کشی و کودک کشی نمی کند


یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه ظلم به مردم غزه هیچگونه توجیهی ندارد، گفت: هیچ درنده ای اینگونه نسل کشی و کودک کشی نمی کند؛ شرف، انسانیت، عدل و انصاف نزد انگلیس و آمریکا که وضع غزه را می بینند و از ظلم حمایت می کنند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله عبدالله جوادی آملی امروز در جلسه درس خارج فقه قضا و شهادت اظهار کرد: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) فرمودند: علم خوب است اما علم، چراغ است و از چراغ هیچ، یعنی هیچ به سالبه کلیه هیچ کاری ساخته نیست، چراغ باید نور بدهد.

وی اضافه کرد: از چشم فقط باید نور بخواهید اما از چشم اگر نجات بخواهید کاری از دستش بر نمی آید، چشم می بیند مار و عقرب را ولی آنکه فرار می کند دست و پای سالم هست.

این مرجع تقلید شیعیان گفت: علم را باید عقال کنید و به جان خود گره بزنید و اگر گره نزنید، یک چیز رهایی است، بالعقل یعتقل و این الان در جامعه بشری نیست.

وی با بیان این سئوال که این جریان غزه چگونه توجیه می شود، گفت: هیچ درنده ای، هیچ ماری، هیچ عقربی اینطور نمی گزد، بعد از مدتی که سیر شد کنار می رود، اینگونه نسل کشی و اینگونه کودک کشی عجیب است.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه سوره مبارکه جاثیه، شرح حال جاهلیت گذشته و جاهلیت مدرن است، عنوان کرد: در سوره مبارک جاثیه آمده است که مردم [کافر] سه جمله دارند: مَا هِیَ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله جوادی آملی: هیچ درنده ای اینگونه نسل کشی و کودک کشی نمی کند

آیت الله جوادی آملی: هیچ درنده ای اینگونه نسل کشی و کودک کشی نمی کند