مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 12:252023-10-30اجتماعي

دیوار تاریخی حرم علی بن حمزه(ع) شیراز در آستانه تخریب کامل


با اجرای طرح توسعه و ساخت صحن جدید حرم مطهر علی بن حمزه(ع)، دیوار بین صحن قدیم و تاریخی و صحن جدید به مرور زمان کاملاً کج شده و در آستانه فرو ریختن کامل است که این مسئله خطر جدی برای زائران و گردشگران این حرم مطهر محسوب می شود.

- دیوار تاریخی حرم علی بن حمزه(ع) شیراز در آستانه تخریب کامل ایسنا/فارس با اجرای طرح توسعه و ساخت صحن جدید حرم مطهر علی بن حمزه(ع)، دیوار بین صحن قدیم و تاریخی و صحن جدید به مرور زمان کاملاً کج شده و در آستانه فرو ریختن کامل است که این مسئله خطر جدی برای زائران و گردشگران این حرم مطهر محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، در ضلع جنوبی دروازه قرآن، نزدیکی محله دروازه اصفهان و در خیابان حافظ شهر شیراز، بقعه ای چشم نوازی می کند که متعلق به حضرت علی بن حمزه بن موسی الکاظم(ع) و از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است که همراه با کاروان حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برای رسیدن به امام رضا(ع) به این دیار هجرت کرد و در نهایت توسط عمال مأمون عباسی در شیراز به شهادت رسید.

شمیم خاص این مضجع شریف هر عابر و رهگذری را به سمت خود می کشاند و گنبد زیبای بقعه با کاشی کاری های نفیس و بسیار زیبا خودنمایی می ند که یادگاری کم نظیر از دوره دیلمیان است و زیارتگاه در انتهای صحن قرار گرفته که با ورود به داخل زیارتگاه از اتاق ها و ایوان های کوچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیوار تاریخی حرم علی بن حمزه(ع) شیراز در آستانه تخریب کامل

دیوار تاریخی حرم علی بن حمزه(ع) شیراز در آستانه تخریب کامل