مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 13:112023-10-31اقتصادي

یاقوت های چشم نواز نی ریز روانه بازار شدند


مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی ریز گفت: پیش بینی می شود در سال جاری حدود 45هزار تن انار از 3000 هکتار باغ این شهرستان برداشت شود که از این نظر مقام اول سطح و تولید را در استان فارس به خود اختصاص داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نی ریز، علیرضا بصیری تصریح کرد: متوسط عملکرد در شرایط عادی در باغ های این شهرستان 20 تن در هکتار و بالاترین عملکرد بیش از 150 تن در هکتار است که متاسفانه در سال جاری به دلیل بروز شرایط خشک سالی، تنش های حرارتی، اُفت کمی و کیفی آب های کشاورزی و وجود آفات، میزان تولید در هکتار، حدود 15 تن برآورد می شود.

او افزود: به دلیل تنوع ارقام در این شهرستان، برداشت انارهای زودرس مانند شیرین و فاروق از اواخر شهریورماه شروع  می شود و در مورد رقم دیررسی مانند رباب، تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

به گفته وی؛ عمده ترین رقم انار تولیدی نی ریز رباب است که به دلیل ضخامت، رنگ پوست و آریل، درصد بالای فیبر و طعم مناسب میوه، بسیار بازار پسند می باشد و شهرت جهانی دارد.

این مقام مسئول ابراز کرد: انار نی ریز علاوه بر مصارف داخلی به کشورهای آسیای میانه، حوزه خلیج فارس، کره جنوبی، روسیه، و برخی کشورهای اروپایی صادر می شود که زمینه ایجاد حدود 3000 فرصت شغلی موقت را فراهم کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یاقوت های چشم نواز نی ریز روانه بازار شدند

یاقوت های چشم نواز نی ریز روانه بازار شدند