مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 11:152023-10-24اقتصادي

استقبال کشاورزان گلستانی از اجرای سیستم نوین آبیاری/ اعتبارات کافی نیست


معاون مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به استقبال کشاورزان گلستانی از اجرای سیستم نوین آبیاری در خصوص شرایط استفاده از کمک بلاعوض دولت در اجرای این طرح توضیح داد.

- ایسنا/گلستان معاون مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به استقبال کشاورزان گلستانی از اجرای سیستم نوین آبیاری در خصوص شرایط استفاده از کمک بلاعوض دولت در اجرای این طرح توضیح داد.

محمد جباری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه 270 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبی استان گلستان، قابلیت اجرای سامانه نوین آبیاری را دارد، اظهار کرد: از سال 1369 تا امروز بیش از 75 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان به سیستم آبی تحت فشار و کم فشار تجهیز شده است.

وی با توضیح اینکه هرساله در قالب اعتبارات کمک های فنی اعتباری، کمک های بلاعوض دولت در اختیار کشاورزان قرار داده می شود، افزود: با توجه به نوع محصول، شرایط خاک کشاورزی، شکل هندسی زمین، توپوگرافی منطقه و میزان آب، نوع سیستم آبیاری با هماهنگی خود کشاورز توسط مشاور ذیصلاح جهاد کشاورزی انتخاب می شود.

معاون مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان سیستم های آبیاری کلاسیک، سیستم آبیاری بارانی و سیستم آبیاری قطره ای را از جمله روش های اجرایی آبیاری نوین در اراضی کشارزی گلستان برشمرد و افزود: سیستم آبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال کشاورزان گلستانی از اجرای سیستم نوین آبیاری/ اعتبارات کافی نیست

استقبال کشاورزان گلستانی از اجرای سیستم نوین آبیاری/ اعتبارات کافی نیست