مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 09:302023-11-05پزشكي

درمان افسردگی با یک شب نخوابیدن!


یک مطالعه جدید ادعا می کند که تجربه ی فقط یک شب بی خوابی می تواند تا چند روز با افسردگی مبارزه کند، با این حال، کارشناسان نسبت به عوارض جانبی بی خوابی هشدار می دهند.

- یک مطالعه جدید ادعا می کند که تجربه ی فقط یک شب بی خوابی می تواند تا چند روز با افسردگی مبارزه کند، با این حال، کارشناسان نسبت به عوارض جانبی بی خوابی هشدار می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، خستگی، کج خلقی، عملکرد شناختی ضعیف و مجموعه ای از علائم مضر دیگر تنها تعدادی از پیامدهای رایج کم خوابی هستند.

با این حال، بر اساس یک مطالعه جدید، مشخص شده است که تنها یک شب بی خوابی ممکن است برای روزها باعث بهبود خلق و خو شود! پژوهشگران دانشگاه نورث وسترن رفتارها و فعالیت مغزی موش ها را پس از قرار دادن آنها در معرض کم خوابی خفیف و موقت مورد مطالعه قرار دادند.

آنها به طور شگفت انگیزی کشف کردند که در طول مرحله ی حاد از دست دادن خواب، نه تنها سطح دوپامین افزایش می یابد، بلکه انعطاف پذیری سیناپسی نیز تقویت می شود و اساساً مغز را دوباره سیم کشی می کند تا حالت سرخوشی را برای چند روز حفظ کند.

پدیده ای که کمتر درک شده است پروفسور یوگنیا کوزوروویتسکی نویسنده این مقاله می گوید: کم خوابی مستمر و مزمن به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته و اثرات مخرب آن به طور گسترده ای مستند شده است،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان افسردگی با یک شب نخوابیدن!

درمان افسردگی با یک شب نخوابیدن!