مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 17:102023-10-26پزشكي

پوکی استخوان، بیماری خاموش / لزوم آگاهی مردم از عوامل خطر این بیماری


عضلانی دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به شعار روز جهانی پوکی استخوان با عنوان استخوان های بهتری بسازیم بر ضرورت توجه به پوکی استخوان به عنوان یک بیماری خاموش بویژه در سالمندان تاکید کرد.

- رییس اداره اسکلتی - عضلانی دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به شعار روز جهانی پوکی استخوان با عنوان "استخوان های بهتری بسازیم" بر ضرورت توجه به پوکی استخوان به عنوان یک بیماری خاموش بویژه در سالمندان تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر فاطمه حاجی ولی زاده به مناسبت روز جهانی و هفته پوکی استخوان گفت: پویش همگانی و روز جهانی پوکی استخوان هر ساله 28 مهر تا 5 آبان و امسال با شعار استخوان های بهتری بسازیم در کلیه دانشگاه های علوم پزشکی، اجرا می شود.

در چند دهه گذشته یکی از تغییرات چشمگیر در حوزه سلامت تغییر الگوی مرگ و میر و افزایش سهم بیماری های غیر واگیر بوده است.

وی افزود: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، در حال حاضر سالانه 41 میلیون مرگ در جهان به دلیل ابتلا به بیماری های غیرواگیر رخ می دهد که در مجموع، 71 درصد کل مرگ ها را شامل می شود.

وی ادامه داد: پوکی استخوان به عنوان شایع ترین بیماری متابولیکی استخوان، یکی از شایع ترین بیماری های مزمن و یک تهدید اقتصادی، اجتماعی است که همگام با سالمند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوکی استخوان، بیماری خاموش / لزوم آگاهی مردم از عوامل خطر این بیماری

پوکی استخوان، بیماری خاموش / لزوم آگاهی مردم از عوامل خطر این بیماری