مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 08:252023-11-18اقتصادي

جای کلنگ پروژه ریلی ایلام علف سبز شد !


اتصال استان ایلام به کریدور ریلی کشور یکی از مطالبات مردم در چند سال اخیر جهت تسهیل در تردد بخصوص جهت ایام اربعین بود که این پروژه تا کنون در حد همان کلنگ باقی مانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از ایلام، استان ایلام به دلیل برخورداری از مرز مهران به عنوان شاهراه اربعین شناخته می شود و تردد حجم بالای مسافران برای تنوع در حمل و نقل عمومی و کاهش مشکلات زائراین عتبات عالیات، اتصال این استان به شبکه ریلی امری ضروری و حیاتی است.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و توجه به زیر ساخت ها از جمله شبکه ریلی کشور و ایجاد کریدور هایی برای تجارت و گردشگردی، به اذعان برخی کارشناسان گمان می رفت استان ایلام هم از خط ریل بی بهره نباشد.

این در حالی است که خط ریل تا مرز های جنوب استان یعنی اندیمشک و شمال استان یعنی اسلام آباد رسیده و متوقف شده و تنها راه کوتاهی تا روی ریل رفتن استان ایلام باقی مانده است.

   از این رو شهریور 1401 بود که با لبخندهایی از روی ذوق و شوق با حضور معاون وزیر راه، استاندار ایلام، نمایندگان شمال استان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان کلنگ قطعه اول اتصال استان ایلام به شبکه ریلی از سمت اسلام آباد به طول 37 کیلومتر با اعتبار640 میلیارد تومان به زمین زده شد،  اما این پروژه کماکان بر زمین مانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای کلنگ پروژه ریلی ایلام علف سبز شد !

جای کلنگ پروژه ریلی ایلام علف سبز شد !