مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 11:452023-11-06اجتماعي

ساخت انیمیشن آب های زمین براساس داده های ماهواره ناسا


ناسا با استفاده از داده های ماهواره «SWOT»، نقشه های جدیدی از سطح دریاهای زمین به دست آورده و در یک انیمیشن جدید، نماهای خیره کننده ای را از تقریبا همه آب های زمین منتشر کرده است.

- ناسا با استفاده از داده های ماهواره SWOT ، نقشه های جدیدی از سطح دریاهای زمین به دست آورده و در یک انیمیشن جدید، نماهای خیره کننده ای را از تقریبا همه آب های زمین منتشر کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، داده های ماهواره توپوگرافی آب های سطحی و اقیانوسی (SWOT) برای ایجاد انیمیشنی استفاده شدند که ارتفاع های گوناگون سطح اقیانوس ها، دریاچه ها و رودخانه های آب شیرین سیاره ما را نشان می دهد.

براساس بیانیه ناسا، این داده ها در طول اولین مدار علمی کامل 21 روزه ماهواره SWOT جمع آوری شده اند که در 26 ژوییه آغاز شد و در 16 اوت به پایان رسید.

دانشمندان در حال حاضر از دیدن داده هایی که ماهواره ارائه می دهد، هیجان زده شده اند.

پاراگ ویز (Parag Vaze) مدیر پروژه SWOT در آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا گفت: جزییاتی که SWOT در مورد سطح دریاهای سراسر جهان می فرستد، باورنکردنی هستند.

ماهواره SWOT در 16 دسامبر 2022 بر فراز موشک فالکون 9 (Falcon 9) شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا به فضا پرتاب شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت انیمیشن آب های زمین براساس داده های ماهواره ناسا

ساخت انیمیشن آب های زمین براساس داده های ماهواره ناسا