مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 14:252023-10-30سياسي

مردم محور اصلی حکمرانی اسلامی هستند


امام جمعه ایلام با بیان اینکه در حکمرانی اسلامی مردم محور اصلی هستند، گفت: نقش مردم در حکومت اسلامی در حوزه قانون گذاری و اجرای قانون اهمیت بنیادین دارد.

- حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار روز دوشنبه در نخستین همایش بین المللی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی به میزبانی استان ایلام، اظهار کرد: مردم باید موشکافانه نوع حاکمیت و نحوه اداره جامعه اسلامی توسط حکمرانان را مورد کنکاش قرار دهند.

وی اظهار کرد: مردم باید بدانند که آیا عملکرد مسئولان با مبانی اسلامی زاویه و انحراف دارد یا بر اساس اسلام ناب است و در مردم صورت مشاهده عدول عملکرد مسئولان از مبانی اسلامی قاطعانه مطالبه گر و خواهان اشاعه معارف اسلام ناب از سوی حکمرانان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار برگزاری همایش حکمرانی مبتنی بر سیره رضوی در استان ایلام را غنیمت دانست و پیوند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یک دستگاه فرهنگی با دانشگاه به عنوان یک مرکز علمی و پژوهشی ارزشمند برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه در حکمرانی اسلامی نقش مردم به عنوان محور اصلی مورد توجه قرار دارد، افزود: نقش مردم در حکمرانی اسلامی در حوزه قانونگذاری و اجرای قانون اهمیت بنیادین است اما مردم در نظام های غربی آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم محور اصلی حکمرانی اسلامی هستند

مردم محور اصلی حکمرانی اسلامی هستند