مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 00:352023-10-27اقتصادي

خودروهای سایپا با موتور جدید! + جزییات


طبق اعلام سایپا، موتورM15i در حال حاضر با انجام موفقیت آمیز تمامی آزمون های عملکرد، مصرف سوخت و دوام، مراحل نصب و انطباق بر روی محصولات جدید کوییکGX، - جی پلاس؛ گروه خودروسازی سایپا با هدف افزایش توان، گشتاور و کاهش مصرف سوخت محصولات خود، به توسعه و تولید موتور ارتقا یافته M15i اقدام کرده و به زودی محصولات این گروه با این موتور به بازار عرضه خواهد شد.

طراحی موتور جدیدM15i به منظور کاهش سطح آلایندگی محصولات، ارتقا به یورو 5 و قابلیت ارتقا به یورو 6 و افزایش کیفیت در محصولات پلتفرم X200 گروه سایپا که در حال حاضر با موتور M15 تولید می شوند و پایه طراحی آن بر مبنای یورو 4 است در دستور کار شرکت مگاموتور قرار گرفت.

طبق اعلام، تغییرات و بهبودهای انجام شده روی این موتور شامل طراحی سرسیلندر جدید با هدف بهبود محفظه احتراق، خنک کاری، پورت های هوا و دود، قابلیت استفاده از تکنولوژی زمان بندی متغیر سوپاپ CVVT و میل سوپاپ جدید متناسب با آن و نیز افزایش نسبت تراکم موتور تا 10.

5 با استفاده از طراحی پیستون های جدید است.

علاوه بر این، استفاده از رینگ های پیستون و یاتاقان های طرح جدید نیز در راستای کمک به کاهش اصطکاک موتور و کاهش مصرف سوخت انجام گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودروهای سایپا با موتور جدید! + جزییات

خودروهای سایپا با موتور جدید! + جزییات