مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 21:202023-10-26پزشكي

بهداشت خواب را رعایت کنیم: شب ها موبایل ممنوع!


پروفسور روانکاوی دانشگاه گلاسکو، توصیه می کند پس از ساعت 10 شب از فعالیت هایی مانند استفاده از موبایل یا برخاستن از رختخواب برای درست کردن نوشیدنی اجتناب کنیم چون ریتم شبانه روزی را مختل می کنند.

-    عصر ایران؛ ترنم تهرانی -  مطابق یک تحقیق علمی، افرادی که در طول 24 ساعت استراحتی دارند که با فعالیت منقطع می شود در معرض تجربه اختلالات خلقی قرار می گیرند و سطوح پایین شادی و حس فزاینده انزوا را تجربه می کنند.

محققان می گویند این یافته ها بر اهمیت چگونگی متعادل کردن استراحت و فعالیت تاکید دارند.

   دانیل اسمیت، پروفسور روانکاوی دانشگاه گلاسگو و پژوهشگر ارشد این تحقیق می گوید: از آنجا که انسان امروز براساس الگوی 24 ساعته زندگی می کند و از آنجا که تا سال 2050 دو سوم جمعیت جهان در شهرهایی ساکن خواهند بود که اختلال شبانه روزی در آن ها بسیار محتمل است، این امر مسئله ای کاملا جدی در مورد سلامت جمعی به شمار می رود.

اینکه چگونه الگوهای طبیعی خواب و فعالیت را مورد ملاحظه قرار می دهیم و چطور شهرها یا مشاغل را برای حمایت از سلامت روانی افراد طراحی می کنیم از مقوله های مهم محسوب می شوند.

   گروهی از محققان اهل اسکاتلند، ایرلند و سوئد که گزارش تحقیق خود را به مجلهه Lancet Psychiatry سپرده اند، درباره چگونگی انجام این تحقیق که با واکاوی داده های UK BioBan


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهداشت خواب را رعایت کنیم: شب ها موبایل ممنوع!

بهداشت خواب را رعایت کنیم: شب ها موبایل ممنوع!