مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 09:002023-10-28سياسي

آیا فلسطین واقعا یک سرزمین خالی بود؟


همه چیز از یک روایت چند کلمه ای شروع شد که صهیونیست ها آن را در تمام رسانه های جهان منتشر کردند؛ اما آیا فلسطین واقعا یک سرزمین خالی بود؟ - خبرگزاری فارس؛ حنان سالمی: همه چیز از یک روایت چند کلمه ای شروع شد که صهیونیست ها آن را در تمام رسانه های جهان منتشر کردند تا ماجرای اشغال فلسطین، به سودشان تمام شود: Palestine was an empty land اما آیا فلسطین واقعا یک سرزمین خالی بود که ملت بی سرزمین آن ها، وارد آن شد؟! نظریه ای که بیشتر شبیه افسانه به نظر می آید تا واقعیتی تاریخی و البته جغرافیایی، در حق یک منطقه مسکونی پرجمعیت.

  کشوری از زمان روم باستان آن نقشه سبز خنجرمانندی که امروزه بعضی دولت ها، با زور، اسمش را به اسراییل تغییر داده اند و خیلی از ملت ها، هنوز، فلسطین می خوانندش، از زمانی بسیار دور، یعنی از دوران روم باستان، یک کشور رسمی به حساب می آمده! کشوری که پژوهشگران معتقدند قدمت نامگذاری آن به نام فلسطین ، خیلی بیشتر از منابع عربی و اسلامی متأخر بوده و به منابع رومی بازمی گردد.

    در دوره حکمرانی روم و بعدها بیزانس، فلسطین بخش و استانی از این امپراطوری بزرگ به حساب می آمد که قطعا خالی از سکنه نبود.

اما از میانه قرن هفتم میلادی به بعد، توجه جهان عرب و اسلام، کاملا به این نقطه گره خورد و به جز یک تصرف کوتاه در قرون وسطی، که فلسطین به دست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا فلسطین واقعا یک سرزمین خالی بود؟

آیا فلسطین واقعا یک سرزمین خالی بود؟