مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 19:002023-10-23بين الملل

چرا فلسطین فرصتی برای همدلی اجتماعی ایرانیان است؟


در بیش از دو هفته ای که از آغاز طوفان الاقصی گذشته، رویدادهای خیره کننده و شگفت آوری رخ داده که سرعت تحولات و شتاب رخدادها مانع از درک و تأمل درآنها شده است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: جدا از ابعاد جنایت بار جنگ که اعداد و ارقام و تصاویر نمی تواند تلخی و درد آن را منتقل کند، اتفاقاتی مانند تجمع های متراکم و راهپیمایی های شلوغ حمایت گرانه از فلسطین در کشورهای مختلف، به ویژه انگلیس و آمریکا که در برخی روایت ها، بی نظیر و کم سابقه توصیف می شود؛ از جمله نتایج معجزه گون این رویارویی نابرابر است.

به صورت معمول در ترسیم و تبیین این نتایج، دستاوردها یا نتایج سیاسی و نظامی مسأله آشکار می شود و روی نتایج اجتماعی و فرهنگی تمرکز کمتری صورت می گیرد.

نگاه ایجاب گرایانه و دیدگاه فرصت محورانه، از همان روزهای نخست این جنگ سخت، خشن و دردناک را زمینه ای برای تبلیغ آرمان قدس دید.

پرسش ها و شبهات در مورد ریشه های حماس، چرایی آغاز حمله از سوی نیروهای فلسطینی، چرایی سکوت یا انفعال کشورهای عربی، واکنش ایران، ورود یا عدم ورود نیروهای اشغالگر به شکل زمینی به نوار غزه و به ویژه بحث و تبادل نظر در مورد عامل حمله خونین به بیمارستان الاهلی یا المعمدانی غزه، همه و همه سبب تولید حجیم محصولات مبتکرانه و خلاقانه ای در حوزه مسائل فلسطین شد؛ ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا فلسطین فرصتی برای همدلی اجتماعی ایرانیان است؟

چرا فلسطین فرصتی برای همدلی اجتماعی ایرانیان است؟