مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 15:102023-10-26اجتماعي

کوهنوردان فردوس فاتحان قله ها، حامیان محیط زیست


رییس هیئت کوهنوری و صعودهای ورزشی فردوس گفت: یکی ازافتخارات اعضای هیئت کوهنوردی این شهرستان در کنار فتح قله ها، حفاظت از محیط زیست و مهربانی با طبعیت است.

- میثم شکرگزار، رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی فردوس امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از این شهرستان با تشریح فعالیت های این هیئت، اعضای هیئت کوهنوردی فردوس  را 100 نفراعلام کرد و اظهارداشت: برنامه های هیئت کوهنوردی طبق قوانین و اصول فدراسیون کوهنوردی است.

وی کوهنوردی را یک ورزش سالم و مفرح و رسیدن به قله را بسیار لذت بخش ذکر کرد و گفت: کوهنوردی باعث افزایش نشاط وشادابی، سلامت جسم وتقویت روحیه اعتماد به نفس می شود و به گواهی بسیاری ازپزشکان درچربی سوزی،کاهش کلسترول، قند خون و تقویت قلب و عروق نقش به سزایی دارد.

وی ادامه داد: درعین حال یک رشته پرمخاطره است که لازمه ورود به این رشته ورزشی، بهره مندی ازاطلاعاتی در زمینه حوادث طبیعی همچون سیل، آذرخش،گزندگان و درندگان و همچنین اطلاعاتی درخصوص جغرافیای مناطق است.

همچنین برخی از کوه ها ریزشی هستند که باید مد نظر کوهنوردان قرار گیرد.

رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی فردوس قله های پیمایش شده توسط کوهنوردان این شهرستان را شامل قلاع شیرباد، مُلکوه خراسان رضوی، قله یادمان داغی بجنوردو پیمایش دره های مطرح کشور از جمله ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوهنوردان فردوس فاتحان قله ها، حامیان محیط زیست

کوهنوردان فردوس فاتحان قله ها، حامیان محیط زیست