مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 11:252023-11-01بين الملل

پروژه «مرگ بر اثرِ تشنگی»؛ صهیونیست ها فقط با بمب آدم نمی کشند


اقدامات ضدبشری صهیونیست ها محدود به کشتار آشکار انسان ها نیست بلکه خود را مدت هاست در نقشه هایی چون دزدیدن آب از لب تشنه مردم خاورمیانه نشان می دهد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: مدیریت و چگونگی تخصیص منابع آب یکی از مهم ترین موضوعات زیست محیطی بوده که در مباحث سیاسی و اندیشه های استراتژیک، جایگاه و نقشی فزاینده یافته است.

آب چیزی بیش از یک مساله احساس برانگیز در زمینه بقای انسان است و در نگاه واقع گرایان، امری امنیتی شناخته می شود که بقاء یا منافع ملی دولت را می تواند تهدید کند و موجب جنگ، برهم خوردن نظم آنارشیک و موازنه قوا شود.

به این ترتیب، منابع آب بیشتر همانند یک مشکل امنیتی در سطح ملی و بین المللی تلقی می شود.

در این رویکرد، آب همچون یک منبع قدرت است و کم آبی یک موضوع بسیار جدی و استراتژیک تلقی شده که بر توسعه اقتصادی و اجتماعی ملت ها اثرگذار بوده و در نتیجه عامل تعیین کننده قدرت سیاسی است.

صاحب نظران بسیاری از دیدگاه گفتمان امنیت دولت-محور، به موضوع نگاه می کنند و معتقدند که دولت های گرفتار معضل کم آبی ممکن است بر سر آب با یکدیگر وارد جنگ شوند.

در این پیوند مجتبی عطارزاده در مقاله ای با عنوان  سیاست آبی رژیم صهیونیستی؛ تهدید امنیت خاورمیانه در رهیافتی واقع انگارانه  [1] به موضوع آب به مثابه یکی از مسائل حی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه «مرگ بر اثرِ تشنگی»؛ صهیونیست ها فقط با بمب آدم نمی کشند

پروژه «مرگ بر اثرِ تشنگی»؛ صهیونیست ها فقط با بمب آدم نمی کشند