مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آبان 1402 ساعت 13:302023-11-03اقتصادي

شبکه فرعی آبیاری پایاب سد گاران مریوان افتتاح شد


شبکه فرعی آبیاری پایاب سد گاران شهرستان مریوان با حضور وزیر جهاد کشاورزی بهره برداری شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مریوان، در دومین روز از سفر رییس جمهور و هیات همراه به استان کردستان، شبکه فرعی آبیاری پایاب سد گاران شهرستان مریوان با حضور محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

این شبکه در سطح هزار و 100 هکتار به بهره برداری رسید، از این طرح 184 خانوار از روستاهای منطقه بهره مند شده و 765 شغل ایجاد و تثبیت شده است.

افزایش امنیت غذایی از طریق افزایش تولید محصولات کشاورزی تا چهار هزار و 500 تن در سال، تثبیت جمعیت، کاهش بیکاری و کمک به پایداری اکوسیستم دریاچه زریوار مهمترین اهداف طرح است.

همچنین در ادامه سفر وزیر جهاد کشاورزی به مریوان، شبکه فرعی آبیاری اراضی جنوب دریاچه زریبار در سطح هزار و 600 هکتار به بهره برداری رسید و با بهره برداری از این طرح هزار و 606 خانوار از روستاهای منطقه بهره مند شده و 2 هزار و 700 شغل ایجاد و تثبیت می شود.

افزایش امنیت غذایی از طریق افزایش تولید محصولات کشاورزی تا هشت هزار تن در سال، تثبیت جمعیت، کاهش بیکاری و کمک به پایداری اکوسیستم دریاچه زریوار از مهمترین اهداف طرح است که برای اجرای این طرح سه هزار و 150 میلیارد ریال هزینه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبکه فرعی آبیاری پایاب سد گاران مریوان افتتاح شد

شبکه فرعی آبیاری پایاب سد گاران مریوان افتتاح شد