مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 13:552023-11-01بين الملل

چرا با وجود ذخایر فراوان گاز در غزه فلسطینی ها در خاموشی به سر می برند


رژیم صهیونیستی از زمان کشف میادین گازی فلسطینی ها در سواحل غزه مانع توسعه شده و برای سرقت این گاز نقشه کشیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره، رژیم صهیونیستی به دنبال عملیات طوفان الاقصی گروه های مقاومت در هفتم اکتبر 2023 با تجاوز نظامی به نوار غزه، ورود برق، سوخت و غذا را به روی مردم این منطقه قطع و محاصره همه جانبه ای را علیه آنها تحمیل کرد که طبق قانون به عنوان جنایت جنگی طبقه بندی می شود.

نوار غزه به دلیل محدود بودن منطقه و تراکم جمعیت آن، به شدت به واردات برق و سوخت از خارج از این منطقه متکی است، علاوه بر اینکه به کالاهای ضروری زیادی هم نیاز دارد.

نوار غزه همچنین از همه طرف در محاصره کامل رژیم صهیونیستی قرار دارد، غیر از یک طرف در جنوب که نوار غزه را از طریق گذرگاه رفح به مصر متصل می کند و مطابق با توافقنامه های بین المللی تحت مدیریت بین المللی و نظارت رژیم صهیونیستی قراردارد.

* نیروگاه برق فلسطین فلسطینیان غزه در راستای خودکفایی در تولید برق از اوایل سال 2000 اقدام به ساخت یک نیروگاه تولید برق کردند.

در سال 1999، سعید خوری، میلیاردر فلسطینی و رییس شرکت اتحادیه پیمانکاران فلسطینی با شرکت انرژی آمریکایی انرون برای ایجاد اولین نیروگاه تولید برق در غزه با ظرفیت 136 مگاوات وارد مشارکت شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا با وجود ذخایر فراوان گاز در غزه فلسطینی ها در خاموشی به سر می برند

چرا با وجود ذخایر فراوان گاز در غزه فلسطینی ها در خاموشی به سر می برند