مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 09:052023-10-30سياسي

با رفتارهای پرخاشگرانه نوجوان چگونه برخورد کنیم؟


برخی والدین ادعا می کنند که فرزند نوجوان من قدردان نیست و به حرف ما گوش نمی دهد و همین توصیه های بیش از حد باعث می شود کم کم نوجوان به مخالفت ورزی و لجاجت بپردازد، - ایسنا/قم یک روانشناس گفت: برخی والدین ادعا می کنند که فرزند نوجوان من قدردان نیست و به حرف ما گوش نمی دهد و همین توصیه های بیش از حد باعث می شود کم کم نوجوان به مخالفت ورزی و لجاجت بپردازد، برای اینکه همیشه پشت ورق اطاعت، لجاجت است.

دکتر مینا رجبی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: دوره نوجوانی، دوره گذر از کودکی و شروع بلوغ است، در این دوره نوجوان شروع به تغییرات شناختی، جسمی، نیازها، تصمیم گیری ها و استقلال خواهی می کند.

وی اضافه کرد: در این دوره تغییرات هورمونی خیلی زیادی را در نوجوانان می بینیم که باعث مشکلات زیادی در آن ها می شود، در این سن نوجوانان با بدن خود احساس راحتی ندارند و تغییراتی در مغز آن ها در حال رخ دادن است، همچنین هورمون های جنسی در بدن ترشح می شود و فرد نمی تواند با این احساسات و نیازها چگونه باید برخورد کند؛ مهم تر اینکه این دوره، یک دوره هویت یابی است.

نوجوانی دوره هویت یابی است این مدرس دانشگاه تصریح کرد: هویت یابی به این معنا است که نوجوان نمی داند کیست و دنبال چه هدفی است، این دوره نوجوانی از سن بلوغ شروع می شود و امروزه بسیاری از روانشناسان ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با رفتارهای پرخاشگرانه نوجوان چگونه برخورد کنیم؟

با رفتارهای پرخاشگرانه نوجوان چگونه برخورد کنیم؟