مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 09:502023-10-30اقتصادي

واکسیناسیون بیش از 20 هزار قلاده سگ صاحب دار علیه هاری در آذربایجان غربی


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از واکسیناسیون 20 هزار و 168 قلاده سگ صاحب دار علیه بیماری هاری در استان طی نیمه نخست سال جاری خبرداد.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از واکسیناسیون 20 هزار و 168 قلاده سگ صاحب دار علیه بیماری هاری در استان طی نیمه نخست سال جاری خبرداد.

خلیل زاده در گفت و گو با ایسنا افزود: طبق برنامه ریزی اداره کل دامپزشکی استان، امسال 33 هزار و 988 قلاده سگ صاحب دار، علیه بیماری هاری واکسیناسیون می شود که از این تعداد تاکنون واکسیناسیون 20 هزار و 168 قلاده انجام و مابقی تا پایان سال انجام می شود.

وی با بیان اینکه هاری بیماری بسیار خطرناک با واگیری بالا است که سالانه تعداد زیادی را به کام مرگ می کشاند،اظهار کرد: هاری یکی از خطرناکترین بیماریهای مشترک بین انسان و دام است که عامل آن ویروس بوده و معمولا با گزش یا گاز گرفتگی از طریق حیوان مبتلا به انسان و یا سایر حیوانات منتقل می شود.

خلیل زاده با تاکید بر اینکه تنها روش پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون است، تصریح کرد: در راستای کنترل و مبارزه با این بیماری همه ساله با توجه به دستورالعمل اجرایی مبارزه با بیماری های دامی سازمان دامپزشکی ، سگ های صاحبدار با همکاری بخش غیردولتی مورد واکسیناسیون و قلاده گذاری قرار می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون بیش از 20 هزار قلاده سگ صاحب دار علیه هاری در آذربایجان غربی

واکسیناسیون بیش از 20 هزار قلاده سگ صاحب دار علیه هاری در آذربایجان غربی