مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 23:302023-11-19سياسي

اسراییل ذیل فصل هفت!


فصل هفتم منشور ملل متحد اختیارات شورای امنیت سازمان ملل را برای حفظ صلح بیان می کند؛ و به این شورا اجازه می دهد تا «وجود هرگونه تهدیدی برای صلح، - خبرگزاری فارس ـ محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی تحت عنوان اسراییل ذیل فصل هفت! نوشت: 1- فصل هفتم منشور ملل متحد اختیارات شورای امنیت سازمان ملل را برای حفظ صلح بیان می کند؛ و به این شورا اجازه می دهد تا وجود هرگونه تهدیدی برای صلح، نقض صلح یا اقدام تجاوزگرانه را تعیین کند و اقدامات نظامی و غیرنظامی را برای برقراری صلح و امنیت بین المللی انجام دهد.

طبق ماده 41 فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد شورا قدرت زیاد و گسترده ای برای ارزیابی تصمیم های گرفته شده در وضعیت های تهدید صلح جهانی، تخطی از رویه های صلح، یا اعمال خشونت و زور در سطح جهانی دارد.

در چنین وضعیت هایی، کار شورا محدود به توصیه نمی شود و می تواند اقدامات جدی مانند استفاده از نیروهای مسلح نظامی برای نگهداری یا بازگرداندن صلح و امنیت جهانی انجام دهد.

شورای امنیت پس از بیان دقیق کیفیت حقوقی یک وضعیت و قبول آن به عنوان تهدیدی برای صلح یا نقض صلح یا عملی تجاوزگرانه ابتدا تصمیمات موقتی اخذ می کند.

(تصمیم هایی که جنبه غیرنظامی دارد) تا از پیچیده تر شدن اوضاع جلوگیری نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسراییل ذیل فصل هفت!

اسراییل ذیل فصل هفت!