مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 11:252023-10-25پزشكي

انجمن سرطان زنان: در نبود پوشش بیمه ای داروها، رادیوتراپی فدای شیمی درمانی شده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، پوریا عادلی، عضو هیأت مدیره انجمن علمی سرطان زنان ایران در نشست خبری اکتبر، ماه اطلاع رسانی سرطان پستان که در سالن اجتماعات مجتمع مطبوعاتی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: مشکل خاصی در حوزه سرطان پستان نداریم و درمان به خوبی و طبق استانداردترین روش های جهانی انجام می شود؛ این بیماری بیشترین زمان اطلاع رسانی را دارد و ماهی را برای اطلاع رسانی در این خصوص در نظر گرفته اند.

وی افزود: این بیماری در صورتی که در استیج درجا و صفر تشخیص داده شود، با رادیوتراپی و جراحی درمان کامل می شود و بیمار به طور کامل درمان می شود؛  در استیج 4 که بیماری پیشرفت کرده است، درمان سخت تر می شود، با وجود تمامی پیشرفت های علمی، باید به تشخیص به موقع این بیماری اهتمام داشت تا بتوان بهترین درمان را انجام داد.

عادلی تصریح کرد: هر چه شهر ها و کشور ها توسعه یافته تر شوند بیماری سرطان پستان بیشتر شیوع پیدا می کند و سالانه حدود 8 هزار نفر در ایران به این سرطان مبتلا می شوند؛ در شهر های تقریبا کوچک از هر صد هزار نفر 15 نفر و در شهر های بزرگ از هر صد هزار نفر حدوداً 35 نفر به سرطان پستان مبتلا می شوند.

عضو هیأت مدیره انجمن علمی سرطان زنان ایران بیان کرد: بانوانی که به 40 سالگی می رسند طبق دستورالعمل ها باید هر ساله ماموگرافی انجام ده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجمن سرطان زنان: در نبود پوشش بیمه ای داروها، رادیوتراپی فدای شیمی درمانی شده است

انجمن سرطان زنان: در نبود پوشش بیمه ای داروها، رادیوتراپی فدای شیمی درمانی شده است