مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 20:552023-11-13سياسي

شایعات درباره رهبران حماس: از جت شخصی تا گوسفندفروشی!


همزمان با آغاز جنگ غزه، شایعات مختلفی درباره گروه حماس و بویژه رهبران این گروه مطرح شده و نوع خاصی از این شایعات در منظر کاربران ایرانی قرار داشته، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: دو موضوع باعث شده این شایعات گسترش یابد و باورپذیری بالا هم داشته باشد: یکی نگاه پرسشگرانه به حمایت و کمک جمهوری اسلامی از فلسطینیان و گروه های مبارز آن ها که از گذشته وجود داشته و به مرور تشدید هم شده.

این نگاه معتقد است وقتی بخشی از مردم در داخل کشور دچار فقر و مشکلات اقتصادی هستند، کمک به ملت های دیگر قابل دفاع نیست؛ هرچند حامیان این کمک ها بر لزوم آن ازمنظر انسانی و اسلامی تاکید دارند.

موضوع دیگر، قرار گرفتن موضوع فلسطین و گروه های مبارز در میان تابوها و خط قرمزهاست که مانع آن می شد تا درباره شایعات و مسائل مربوط به آن صحبت شود؛ در نتیجه صرفا شایعات، بدون توضیح آن ها مطرح می شد.

هر چند به تدریج این فضا کمرنگ شده و اکنون راحت تر می توان در این زمینه سخن گفت.

با توجه به پیشگامی جمهوری اسلامی در حمایت از گروه های مبارز فلسطینی، تخریب وجهه این گروه ها در افکار عمومی مردم ایران، برای طرف اسراییلی این جنگ اهمیت جدی دارد، چرا که فشاری بر مسئولان ایرانی برای کاستن حمایت ها ایجاد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایعات درباره رهبران حماس: از جت شخصی تا گوسفندفروشی!

شایعات درباره رهبران حماس: از جت شخصی تا گوسفندفروشی!