مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 14:102023-11-08اقتصادي

65 میلیون ایرانی شهرنشین هستند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی شهرداری تهران در نشست روز جهانی شهرسازی گفت: اگر قرار باشد مجددا در ایران تمدنی ساخته شود، - معاون شهرسازی شهرداری تهران اعلام کرد که 40 درصد جمعیت شهرنشین کشور در 20 شهر زندگی می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی شهرداری تهران در نشست روز جهانی شهرسازی گفت: اگر قرار باشد مجددا در ایران تمدنی ساخته شود، تمدن نوین ایرانی – اسلامی است.

وی بیان کرد: سیمای شهر ها که در حال شکل گیری است متاثر از مبانی و ایده های نظری است و باید به این مسأله دقت کرد، اما دقت داشته باشید که نامتوازن ترین شهر ها در دنیا از نظر آمایش سرزمینی در ایران است؛ به گونه ای که اعلام شده از 85 میلیون نفر جمعیتی که در ایران زندگی می کنند، 65 میلیون در شهر ها هستند.

معاون شهردار تهران گفت: این در حالی است که 72 درصد از جمعیت 65 میلیون نفری شهری در سطح شهر و 40 درصد این جمعیت شهرنشین در 20 شهر زندگی می کنند و این سه فشردگی جمعیت سبب شده است تا هر برنامه ای که بخواهیم اجرا شود با چالش مواجه می شود.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه باید بر برنامه های توسعه ای شهر ها دقت کرد و نگاه آینده نگری داشت، اظهار کرد: شهر های فعلی محصول 50 سال برنامه ریزی و ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

65 میلیون ایرانی شهرنشین هستند

65 میلیون ایرانی شهرنشین هستند