مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 09:452023-11-05پزشكي

واکسیناسیون منظم آنفلوانزا از آلزایمر و زوال عقل پیشگیری می کند؟


یک پزشک متخصص بیماری های عفونی در ساوه گفت: تحقیقات و پژوهش های جدید نشان داده است که واکسیناسیون منظم بیماری آنفلوانزا در زمان مناسب تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر در پیری و زوال عقل خواهد داشت.

- ایسنا/مرکزی یک پزشک متخصص بیماری های عفونی در ساوه گفت: تحقیقات و پژوهش های جدید نشان داده است که واکسیناسیون منظم بیماری آنفلوانزا در زمان مناسب تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر در پیری و زوال عقل خواهد داشت.

دکتر عادل فلاح در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بیماری آنفلوانزا از جمله بیماری های ویروسی به شمار می رود که وابسته به فصل سرماست، اظهار کرد: معمولا با شروع فصل سرما بیماری آنفلوانزا شیوع پیدا می کند و در ابتدا کودکان را درگیر کرده و به مرور به بزرگسالان سرایت می کند و با افزایش شمار مبتلایان، بیماری به صورت اپیدمی در می آید و گروه های سنی متفاوت را مبتلا می کند.

وی با اشاره به اینکه این بیماری از نظر بار اقتصادی که به جامعه تحمیل می کند معضلات خاصی را به دنبال دارد، افزود: ویروسی بودن این بیماری موجب می شود تا فرد مبتلا نتواند در محل کار، مدرسه، دانشگاه و .

حاضر شود و از این حیث آسیب زاست و برای اقتصاد کشور نیز چالش زاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون منظم آنفلوانزا از آلزایمر و زوال عقل پیشگیری می کند؟

واکسیناسیون منظم آنفلوانزا از آلزایمر و زوال عقل پیشگیری می کند؟