مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 09:152023-11-05سياسي

احتمال افزایش قاچاق و تخریب آثار تاریخی غزه


شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) نگرانی عمیق خود را درباره خشونت های کنونی حادث بر غیرنظامیان ساکن غزه ابراز کرد و درباره بی توجهی به حفاظت از اموال فرهنگی و افزایش احتمالی قاچاق و تخریب اشیاء فرهنگی و تاریخی در این منطقه هشدار داد و بر آتش بس فوری تاکید کرد.

- شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) نگرانی عمیق خود را درباره خشونت های کنونی حادث بر غیرنظامیان ساکن غزه ابراز کرد و درباره بی توجهی به حفاظت از اموال فرهنگی و افزایش احتمالی قاچاق و تخریب اشیاء فرهنگی و تاریخی در این منطقه هشدار داد و بر آتش بس فوری تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایکوم در بیانیه ای که صادر کرد از پیامدهای انسانی قابل توجهی که درگیری در هفته های گذشته داشته است، اعلام تاسف کرد و به کسانی که خانواده، دوستان و جامعه خود را در این درگیری ها از دست داده اند تسلیت گفت.

شورای بین المللی موزه ها همچنین اعلام کرد بر تعهد خود به حفظ میراث فرهنگی استوار است و الزام همه طرف ها را به احترام به قوانین و کنوانسیون های بین المللی، از جمله کنوانسیون 1954 لاهه برای حفاظت از اموال فرهنگی در صورت درگیری های مسلحانه و دو پروتکل آن را یادآوری می کند.

ایکوم همچنین نسبت به افزایش احتمالی قاچاق و تخریب اشیاء فرهنگی به دلیل درگیری در مناطق آسیب دیده هشدار داد و تعهدات حقوقی بین ال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال افزایش قاچاق و تخریب آثار تاریخی غزه

احتمال افزایش قاچاق و تخریب آثار تاریخی غزه