مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 08:352023-10-28بين الملل

افزایش آشپزخانه های تولید «شیشه» در افغانستان


پژوهشگر ارشد موسسه کادراس با استناد به گزارش سایت قطره و به نقل ازسال 2023 دفتر مبارزه با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد و موسسه انگلیسی «الکیس»، از افزایش تعداد آشپزخانه های تولید شیشه در افغانستان خبر داد و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، محمد بیات در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه طالبان در بیانیه های دیپلماتیک و کنفرانس های خبری سعی دارد خود را دولتی مخالف کشت، تولید و ترانزیت مواد نشان دهد، اظهار کرد: برخی کارشناسان معتقدند میزان نفوذ اقتصاد مخدری در حیات سیاسی افغانستان به قدری زیاد است که هیچ دولتی به راحتی امکان کنار گذاشتن این منبع درآمد غیررسمی را ندارد.

وی افزود: براساس گزارش های دفتر مبارزه با جرم و مواد سازمان ملل، حدود 90 درصد مت آمفتامین کشف شده در سطح جهان مربوط به بازه زمانی سال های 2017 ـ 2021 است.

با توجه به اطلاعات منتشر شده در خصوص کشفیات مواد مخدر در سال 2022 به نظر می رسد قاچاق در این بازارهای سنتی تثبیت شده اما در مکان های دیگر مانند جنوب غربی آسیا، خاورمیانه، جنوب شرقی و غرب آفریقا نیز گسترش یافته است.

بیات ادامه داد: با کشف آزمایش های مخفی مت آمفتامین در جنوب غربی، جنوب و غرب آفریقا به نظر می رسد که دیگر تولید این مواد محدود به بازارهای موجود نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش آشپزخانه های تولید «شیشه» در افغانستان

افزایش آشپزخانه های تولید «شیشه» در افغانستان