مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 08:002023-11-19اقتصادي

توافق نیم میلیارد دلاری راه سازی بین ایران و ترکمنستان


وزیر راه و شهرسازی با تشریح توافقات ایران و ترکمنستان در هفدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور گفت: حدود نیم میلیارد دلار سند همکاری اجرایی بین دو کشور امضا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، مهرداد بذرپاش روز شنبه پس از اختتامیه هفدهمین کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توافق های انجام شده با ترکمنستان خارج از تصورات بود و موضوعات در 6 کمیته طی چند روز گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه گاز یکی از موضوعات راهبردی دو کشور بود، افزود: توافق خیلی خوبی انجام شد و طرف ترکمنستانی قول داد که میزان صادرات گاز به ایران را افزایش دهد.

رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکمنستان تصریح کرد: مقرر شد برای توافق نهایی، میزان افزایش صادرات و قیمت گاز در کمیته ای با حضور دو کشور بررسی شود، اما موافقت اصولی آن انجام شد.

بذرپاش با اشاره به اجرای پروژه های زیربنایی در ترکمنستان توسط شرکت های ایرانی گفت: مقرر شد برای انجام پروژه ها از طریق تهاتر با گاز با شرکت های ایرانی تسویه انجام شود که اتفاق بسیار بزرگی در روابط دو کشور است.

مشکل بدهی گازی ایران به ترکمنستان حل شدوزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرف ترکمنستانی مدعی بود طلبی از ایران برای صادرات گا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق نیم میلیارد دلاری راه سازی بین ایران و ترکمنستان

توافق نیم میلیارد دلاری راه سازی بین ایران و ترکمنستان