مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 15:252023-11-13اقتصادي

خلاء های قانون حمایت از مصرف کننده در ایران/ آیا آلمانی ها واقعا منظم اند؟


نایب رییس هیأت مدیره انجمن مدیریت کیفیت با اشاره به تاخیر در تهیه مقررات فنی در حوزه های مختلف، گفت: این فرآیند که ناظر بیمه جای نظارت دولت را در بحث کیفیت بگیرد در دنیا جواب داده است؛ - نایب رییس هیأت مدیره انجمن مدیریت کیفیت با اشاره به تاخیر در تهیه مقررات فنی در حوزه های مختلف، گفت: این فرآیند که ناظر بیمه جای نظارت دولت را در بحث کیفیت بگیرد در دنیا جواب داده است؛ در همین راستا ممکن است در ابتدا این طور به نظر برسد که مثلا چقدر آلمانی ها نظم دارند، اما در عمل بیمه است که آنها را مجبور به رعایت این نظم کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کارشناسان حوزه کیفیت معتقدند مصرف کننده در قانون حمایت از مصرف کننده ضعیف دیده شده و اگر با مشکلی مواجه شود دست او به جایی بند نیست.

انجمن مدیریت کیفیت برای تغییر این قانون و ارتقای جایگاه مصرف کننده پیش نویس قانون جدید را نوشته، اما این موضوع هنوز در اولویت کارهای مجلس قرار نگرفته است.

برای مثال یکی از نقص های فعلی قانون این است که اگر مصرف کننده از واحدی شکایت داشته باشد و بتواند او را محکوم کند، در نهایت جریمه به خزانه دولت واریز می شود نه حساب مردم.

اما برای تغییر این قانون و ارتقای جایگاه مصرف کننده چه موانعی وجود دارد و چه کارهایی باید انجام شود؟ در این رابطه فرشید شکرخدایی در گفت وگو با ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلاء های قانون حمایت از مصرف کننده در ایران/ آیا آلمانی ها واقعا منظم اند؟

خلاء های قانون حمایت از مصرف کننده در ایران/ آیا آلمانی ها واقعا منظم اند؟