مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 14:002023-11-18سياسي

تفسیر حقیقی قرآن استخراج علوم انسانی اسلامی است


عضو مجلس خبرگان رهبری، تفسیر حقیقی قرآن کریم را استخراج علوم و از جمله علوم انسانی اسلامی دانست و تاکید کرد: اهتمام به علوم انسانی اسلامی باید در متن حوزه های علمیه باشد و نه در حاشیه.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله محسن اراکی امروز در دیدار رییس و برخی اعضای هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، با بیان این که کشف علوم انسانی اسلامی و نظریه پردازی در این میدان از وظایف پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است اظهار کرد: خوشبختانه حوزه مقدس قم استعدادهای زیادی در این عرصه دارد.

وی با تصریح بر این که علوم انسانی اسلامی و استخراج آن از متون دینی باید در متن کار حوزه های علمیه باشد ادامه داد: یکی دیگر از کارهایی که باید برنامه ریزی ویژه ای برای آن صورت گیرد، استخراج علم منطق دلالت از مباحث اصولی و تکمیل آن است.

استاد دروس عالی حوزه های علمیه همچنین خواستار جمع آوری تولیدات علمی اسلامی در عرصه علوم انسانی اسلامی شد و گفت: بزرگانی مانند مرحوم امام (ره)، مرحوم صدر، مرحوم علامه طباطبایی، حضرت آیت الله مکارم و بویژه مرحوم استاد مطهری، تولیداتی در این عرصه و از جمله در مباحث اقتصادی، جامعه شناسی، روانشناسی و مانند آن داشته اند که لازم است برای بررسی و نقد آن ها و دستیابی به تولیدات جدید، این پراکنده های موجود جمع آوری و تبدیل به نظریه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفسیر حقیقی قرآن استخراج علوم انسانی اسلامی است

تفسیر حقیقی قرآن استخراج علوم انسانی اسلامی است