مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 14:102023-11-07پزشكي

اجرای طرح غربالگری دیابت و فشارخون در سیستان و بلوچستان


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ملی دیابت، از 20 آبان ماه سال جاری، بسیج ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا به مدت 2 ماه برای افراد بالای 18 سال اجرا خواهد شد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ملی دیابت، از 20 آبان ماه سال جاری، بسیج ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا به مدت 2 ماه برای افراد بالای 18 سال اجرا خواهد شد.

دکتر مهدی زنگنه در گفت وگو با ایسنا، افزود: این طرح با هدف افزایش نسبت شناسایی و شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و پرفشاری خون و افزایش آگاهی جامعه در خصوص عوامل خطر، پیامدها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل این بیماری ها برای تمامی افراد 18 سال و بالاتر ساکن در کشور و بانوان باردار در همه گروه های سنی از 20 آبانماه همزمان با سراسر کشور در استان اجرا خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: این طرح در شهرهای بالای 20 هزار نفر که هنوز برنامه پزشک خانواده شهری اجراء نمی شود، شهرهای زیر 20 هزار نفر و همچنین 93 شهر مجری برنامه پزشک خانواده شهری در سطح پایگاه های سلامت، خانه های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، بیمارستان ها و سایر مراکز تجمعی و اماکنی نظیر مساجد، مدارس و اماکنی نظیر آن، اجرا خواهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح غربالگری دیابت و فشارخون در سیستان و بلوچستان

اجرای طرح غربالگری دیابت و فشارخون در سیستان و بلوچستان