مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 07:452023-11-04اقتصادي

مترو تهران عامل صرفه جویی 15 هزار میلیاردی در کشور


رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به آمار مسافران جابجا شده با مترو و تعداد سفر انجام شده، گفت که متروی تهران تنها در سال 1400 موجب صرفه جویی 15 هزار میلیارد تومانی در مصرف سوخت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، مهدی پیرهادی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح دستاوردهای سفر شهردار تهران به چین در حوزه حمل و نقل گفت: این سفر یکی از سفرهای پر دستاورد برای مردم کشور و مردم تهران قلمداد می شود و قطعا مردم شهر تهران از دستاوردهای این سفر بهره می برند.

توسعه حمل و نقل عمومی به عنوان یک مد حمل و نقل در دسترس که هیچ سطحی از شهر را اشغال نمی کند و درعین حال موجب کاهش ترافیک و آلودگی هوا شده و جزو حمل و نقل پاک محسوب می شود یکی از دستاوردهای این سفر است.

وی با بیان اینکه توسعه واگن ها، مطلوبیت سفر، رضایتمندی شهروندان، کاهش زمان سفر و سفری ارزان را برای عموم مردم به ارمغان می آورد، گفت: برابر آمارها در سال 1400 تعداد 308 میلیون مسافر از مترو استفاده کرده اند که این آمار در سال 1401 به تعداد 409 میلیون مسافر رسیده است.

مقایسه این دو سال نشان می دهد افزایش مسافر از سال 1400 به 1401، حدود  33 درصد بوده است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در نیمه اول سال 1402 نیز تعداد مسافران جابجا شده با مترو تهران حدود 9 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مترو تهران عامل صرفه جویی 15 هزار میلیاردی در کشور

مترو تهران عامل صرفه جویی 15 هزار میلیاردی در کشور