مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 09:352023-11-14بين الملل

معنای بازگشت دیوید کامرون/ انتظار تغییر در سیاست خارجی بریتانیا را نداشته باشید


این تغییر بیش از آنکه به سیاست خارجی مربوط باشد بیشتر به سیاست داخلی جزیره برمیگردد.

به این علت که بر اساس آخرین برآوردها حزب محافظه کار در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و حدود 20 در صد از حزب رقیب برای انتخاباتی که یکسال دیگر انجام میگیرد عقب تر است.

- عبدالرضا فرجی راد، استاد دانشگاه و تحلیل گر ارشد سیاست خارجی در یادداشت اختصاصی برای جماران نوشت: با اینکه انتظار می رفت ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا خانم سویلا براورمن، وزیر کشور را از کابینه اخراج کند ولی اصلا انتظار نمیرفت که دیوید کامرون، نخست وزیر پیشین به سمت وزیر خارجه منصوب شود.

اظهارات خانم براورمن به عنوان چهره ای تند و محافظه کار ، در یکی دو هفته اخیر باعث درد سر برای نخست وزیر بریتانیا شده بود.

او در ابتدا پس از تظاهرات هفته پیش در اعتراض به کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی اعلام کرد که باید جلوی این تظاهرات نفرت انگیز گرفته شود که منجر به اعتراضاتی در داخل بریتانیا شد.

او بعد از آن در مقاله ای که به یکی از روزنامه های جزیره جهت چاپ ارسال کرد، پلیس انگلیس را متهم به طرفداری از تظاهرکنندگان کرد که این امر نخست وزیر بریتانیا را بیشتر مصمم نمود که وی را از کابینه خارج کند، بویژه آن که قبل از چاپ مقاله نخست وزیر از وی خواسته بود که مقاله مورد نظر را تعدیل کند که وزیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معنای بازگشت دیوید کامرون/ انتظار تغییر در سیاست خارجی بریتانیا را نداشته باشید

معنای بازگشت دیوید کامرون/ انتظار تغییر در سیاست خارجی بریتانیا را نداشته باشید