مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 09:102023-11-01اقتصادي

افت منابع زیرزمینی و آبخوان ها در استان سمنان


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: با افت منابع زیرزمینی و آبخوان ها در این استان مواجه هستیم که از اثرات خشکسالی های چندساله اخیر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان،؛ محمدرضا صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان صبح امروز در جلسه طرح بازار آب در سالن جلسات غدیر استانداری سمنان اظهار کرد: در حوزه منابع زیرزمینی و آبخوان ها در استان سمنان با افت مواجه هستیم که از اثرات خشکسالی های چندساله اخیر است.

وی اضافه کرد: افزایش بهره وری کشاورزی یکی از دغدغه های ما در حوزه مدیریت بهینه مصرف آب در استان سمنان محسوب می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بیان کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم تا با اقدامات مطلوب و مناسب، کشاورزان را به مدیریت مصرف، کاهش برداشت، افزایش راندمان و صرفه جویی ترغیب کنیم.

صادقی گفت: در طرح بازار آب ضمن افزایش راندمان کشاورزان و ارتقای توان اقتصادی آنان، حق السهم آب کشاورزان تغییر نخواهد کرد و با این مهم در تلاش برای حفظ اقلیم منطقه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورت صرفه جویی از سمت کشاورزان از طریق به کارگیری سامانه های نوین و مدیریت بهینه مصرف، آب باقیمانده برای سایر موارد به خصوص صنعت به فروش خواهد رسید که این تأمین مالی در ارتقای اقتصادی کشاورزان نیز تأثیر شایانی خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت منابع زیرزمینی و آبخوان ها در استان سمنان

افت منابع زیرزمینی و آبخوان ها در استان سمنان